fredag 9 juli 2010

Mens kontra Demens

Visst är gränsen mellan mens och demens hårfin?
I en situation som denna kan man dock (nätt och jämnt) skilja fenomenen åt:

Kvinna och man sitter vid frukostbordet. Stämningen är pressad och hänger som ett sliskigt nät över rummet.

Kvinnan (ilsket pekande på mannen): - Jag vet precis vem du är! Jag känner dig så jävla väl!

Slutsats: Hon har mens!

Exempel nr 2: (Samma scenario)

Kvinnan: - Jag vet inte vem du är längre! Jag trodde att jag kände dig!

Slutsats: Demens! Eller vänta… det skulle ju kunna vara mens också, eller bara mens, eller både och…

Absolut slutsats: Det går inte att se skillnad på dessa fenomen. :)

Ok. Som motvikt måste ju då nämnas att vi män också har hormonrusningar i månadscykler. Vet ej vad det kallas, men det är ett faktum! :)